بررسی عوامل تاثیر گذار بر بروز نوآوری و خلاقیت در سازمان ها

نوع مقاله : مقاله مروری

نویسندگان

کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش مدیریت مالی دولتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم شهر

چکیده

   این تحقیق ، تلاش دارد تا  برخی از عوامل موثر بر نو آوری سازمانها را از طریق نتایج به دست آمده ازتحقیقات  مقاله هایی که شاخصهایی نظیر تبلیغات و نامهای تجاری ،  محصول جدید ، بازاریابی اینترنتی ، کیفیت مدیریت ، تحصیل کارافرینی و غیره ، مورد بررسی قرار داده و در قالب راهکار های مقایسه ای ارائه دهد لازم به ذکر است همه موارد فوق موجب ارتقاء و نوگرایی سازمانهای مربوطه خویش شده اند .این تحقیق ، تلاش دارد تا برخی از تاثیرات بر بازاریابی اینترنتی و عملکرد  شرکت ها که برگرفته از پذیرش و ادغام زیر سیستم های اطلاعات واحدهای کسب و کار است را آشکار سازد. برای رسیدن به این هدف ، یک چارچوب تنظیم شده و تعداد بسیاری از شرکت های اروپایی که تخمین مدل برابری ساختاری را به کار می گیرند ، آزمون شده است. از طرف دیگر در پی آن است که اثر تبلیغ و رقابت در چارچوب کاری و اثر تبلیغات بر افکار مصرف‌کننده و خریدار درتبلیغات چندگانه و محیطهای نام تجاری چندگانه را بررسی می‌کند.  همچنین نشان می دهد که بعضی از منابع شرکت، استاندارد سازی و فعالیت های کنترل کیفیت را تسهیل می کند. این یافته ها مفاهیم مدیریتی مهمی در بر دارند. از طرفی، توسعه قابلیت های نوآوری به شرکتها اجازه خواهد داد تا در پذیرش سیستم های استاندارد شده مدیریت پیش قدم باشند. از طرف دیگر، حوزه های کیفیت و نوآوری باید به خاطر تسهیل استانداردسازی محصولات و فرآیند های جدید با هم همکاری کنند.این مقاله تاثیر برنامه تحصیل کارافرینی را بر مهارتهای کارآفرینان و عملکرد آنها در سازمانها را نیز مورد بررسی قرار می دهد.

کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله [English]

Investigating the factors affecting the incidence of innovation and creativity in organizations

نویسندگان [English]

  • abolghasem arabiuon
  • ali abdi jamayiran
  • seyyed zaman mousavi mirkalayi
چکیده [English]

This study attempts to examine some of the factors influencing the innovation of organizations through the results of research articles that have indicators such as advertising and brand names, new products, Internet marketing, management quality, entrepreneurship education, etc. And in the form of comparative solutions, it should be noted that all of the above have led to the upgrading and modernization of their respective organizations. Reveal business unit information. To achieve this goal, a framework has been set up and a number of European companies have been tested to estimate the structural equality model.On the other hand, it seeks to examine the effect of advertising and competition in the context of work and the effect of advertising on consumer and buyer ideas in multiple advertisements and multiple brand environments. It also shows that some of the company's resources facilitate standardization and quality control activities. These findings provide important management implications. On the other hand, the development of innovation capabilities will allow companies to take the lead in adopting standardized management systems. On the other hand, the fields of quality and innovation must work together to facilitate the standardization of new products and processes. This paper also examines the impact of entrepreneurship education programs on entrepreneurial skills and their performance in organizations.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Innovation
  • creativity
  • entrepreneurial skills